Jak opisać papier kancelaryjny?

 

Papier do zastosowań biurowych jaki jest, każdy widzi. Ma on swoje określone cechy charakterystyczne i co ważne – nie jest zbyt drogi. Jednak istnieje kilka kryteriów, według których można go dość konkretnie opisać. Jakich?

Linie, kratka a może gładki

Już na pierwszy rzut oka można odróżnić najlepiej zauważalną cechę papieru czyli… naniesioną na niego fakturę. Papier w linie najlepiej sprawdza się do sporządzania różnych dokumentów, tekstów itd. Z kolei papier w kratkę idealnie nadaje się do sporządzania różnych rachunków i mniej dokładnych rysunków. Wyróżniamy też papier kancelaryjny milimetrowy, na którym można sporządzać bardzo dokładne rysunki techniczne. W sprzedaży jest też papier gładki, który doskonale nadaje się do druku

Gramatura, czyli konkretna masa

Gramatura określa, jak ciężki jest metr kwadratowy naszego papieru kancelaryjnego. Wbrew pozorom, parametr ten ma ogromne znaczenie w kontekście drukarek i oczywiście tuszu.

Biel…

Na niektórych opakowaniach z papierem kancelaryjnym możemy spotkać się również z pojęciem… bieli. Zwykle jest on oznaczony przez liczbę gwiazdek. Im jest on bielszy, tym doskonalej sprawdza się przy różnych czarno – białych wydrukach. Po prostu tusz jest wyraźniejszy i dokładniejszy.

0 komentarzy

Zostaw odpowiedź

Używamy Gravatara w komentarzach - zdobądź swój własny!

XHTML: Możesz użyć następujące tagi: <a href=""> <b> <blockquote> <code> <em> <i> <strike> <strong>